Wielkimi krokami zbliżają się święta. Seniorzy z niecierpliwością czekają na swoją emeryturę czy rentę. Niektórzy obawiają się czy świadczenie otrzymają jeszcze przed świętami. Cześć z nich termin wypłaty swojego świadczenia ma na 25 dnia miesiąca, a w grudniu wypada on w dzień Świąt Bożego Narodzenia.
ZUS uspokaja. - Osoby, które zwykle otrzymują swoje świadczenie 25 dnia miesiąca
w grudniu wypłatę świadczeń otrzymają nieco wcześniej. I tak świadczenia, które doręczane są przez listonoszy, trafią na pocztę 21 grudnia. Świadczenia, które przekazywane są na konto, trafią do banków 23 grudnia, a w przypadku świadczeń przekazywanych na rachunki bankowe za granicą 22 grudnia. – mówi Krystyna Michałek, Rzecznik Regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Dobra wiadomość także dla seniorów, których termin wypłaty świadczenia przypada na 1 stycznia 2021 r. Oni również otrzymają pieniądze wcześniej. Świadczenia, które doręczane są przez listonoszy, trafią na pocztę 28 grudnia. Natomiast osoby, które odbierają swoje świadczenia za pośrednictwem banku, otrzymają je 29 i 30 grudnia – dodaje rzeczniczka.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych w takich momentach zachęca, aby rozważyć wybranie bezpiecznej formy przekazywania świadczeń w formie przelewów. Ten sposób wybrało 77,6 proc. seniorów z toruńskiego oddziału ZUS i 74,6 proc. z bydgoskiego oddziału ZUS. Konto w banku to swobodny dostęp do pieniędzy. Otrzymując świadczenie przekazem, musimy czekać, aż zapuka do nas listonosz.
Wszystkim klientom Zakładu Ubezpieczeń Społecznych życzymy zdrowych, radosnych i spokojnych świąt.
W Wigilię ZUS będzie nieczynny
Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w czwartek, 24 grudnia nieczynne będą sale obsługi klientów w placówkach ZUS. W tym dniu nie będzie również działało Centrum Obsługi Telefonicznej.
Zgodnie z Kodeksem Pracy, 24 grudnia br. jest dniem wolnym dla pracowników ZUS, za dzień świąteczny – sobotę 26 grudnia 2020 r. Jeśli mamy sprawy do załatwienia w ZUS, nie zostawiajmy tego na ostatnią chwilę.– informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Do dyspozycji klientów ZUS przez 7 dni w tygodniu jest Platforma Usług Elektronicznych ZUS, a także specjalna całodobowa infolinia dotycząca Polskiego Bonu Turystycznego (tel. 22 11 22 111).
Za utrudnienia przepraszamy.
Informacja: Krystyna Michałek
Rzecznik Regionalny ZUS
Województwa Kujawsko-Pomorskiego