E-wizyty w ZUS-ie z każdym z dniem stają się coraz bardziej popularne. Z tej szybkiej i bezpiecznej formy kontaktu skorzystało ponad 9 tys. klientów, a ich liczba systematycznie rośnie. W trakcie wideorozmowy z pracownikiem ZUS można załatwić już nie tylko sprawy związane z emeryturami, rentami, wypłatą zasiłków czy prowadzeniem firmy, ale również porozmawiać z doradcą do spraw ulg i umorzeń.
Czym jest e-wizyta
E-wizyta to wideospotkanie z ekspertem ZUS, dzięki któremu można załatwić większość spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. W województwie kujawsko-pomorskim z e-wizyty w ZUS skorzystało już blisko 460 klientów, w tym 250 wideorozmów przeprowadzili eksperci bydgoskiego oddziału i 206 eksperci toruńskiego oddziału - informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
E-usługi w liczbach
W całym kraju z e-wizyty skorzystało ponad 9 tys. klientów. Zadawali pytania dotyczące przede wszystkim emerytur i rent (2,8 tys.), zasiłków (2,5 tys.) oraz kwestii związanych z prowadzeniem firmy, w tym także pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej (2,3 tys.). Ponad 1,3 tys. osób chciało potwierdzić profil na Platformie Usług Elektronicznych. Od 23 listopada podczas e-wizyty z ekspertem ZUS można omówić również sprawy z zakresu ulg i umorzeń. Podczas wideorozmowy doradca na podstawie informacji przedstawionych przez klienta wskazuje mu najdogodniejsze warunki spłaty zadłużenia. Może zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności czy zawieszenie postępowania egzekucyjnego –wyjaśnia rzeczniczka.
Trzeba pamiętać, że w każdej chwili można anulować termin e-wizyty. Wystarczy kliknąć w link „anuluj wizytę” w wiadomości e-mail otrzymanej z ZUS. Dzięki temu z wolnego terminu będzie mógł skorzystać ktoś inny.
Informacja: Krystyna Michałek
Rzecznik Regionalny ZUS
Województwa Kujawsko-Pomorskiego