W tym roku odbędzie się druga edycja Budżetu Obywatelskiego. Ubiegłoroczna nie doszła do skutku z uwagi na wybuch epidemii koronawirusa.
Na realizację projektów zadań w 2022 roku planuje się przeznaczyć w sumie 300 tys. zł – 250 tys. zł to pula na zadania w obszarze miasta, natomiast 50 tys. zł na zadania na terenach wiejskich. Stosowna uchwała w tej sprawie została podjęta 17 grudnia 2020 r.
Projekty do Budżetu Obywatelskiego na rok 2022 będzie można zgłaszać w terminie od 1 marca do 16 kwietnia 2021 r. (do godz. 14:00).
Na mocy Zarządzenia nr 120.1.2021 Burmistrza Tucholi z dnia 7 stycznia 2021 r. powołany został już Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego na 2022 r. W jego skład weszli:
1) Przewodniczący zespołu - Paweł Cieślewicz;
2) Zastępca przewodniczącego zespołu - Justyna Gackowska;
3) Sekretarz zespołu - Agnieszka Schreiber-Gut;
4) Członek zespołu – Wojciech Grudzina;
5) Członek zespołu - Agnieszka Kram - Pestka;
6) Członek zespołu - Waldemar Walkowiak;
7) Członek zespołu – Adam Paluśkiewicz;
8) Członek zespołu - Szymon Chyła.
Dodatkowe informacje i dokumenty związane z procedurą przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego gminy Tuchola na 2022 r. znajdują się w zakładce Budżet Obywatelski Tuchola 2022.