Kosmetyki Społecznego Wpływu

Dodane przez Agnieszka Schreiber -
Grafika przedstawia buteleczkę z napisem: serum aktywujące empatię

A może by tak wdrożyć pielęgnację, używając:

  • Płynu do demakijażu stereotypów,
  • Serum aktywującego empatię,
  • Kremu wzmacniającego życzliwość,
  • Hydrolatu na raniące przekonania.

Powyższe to składowe wyjątkowej ogólnopolskiej kampanii społecznej "Kosmetyki Społecznego Wpływu", prowadzonej przez Fundację Wielogłosu. 

Projekt ten ma na celu zwrócenie uwagi na problem stygmatyzacji osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego i zachęcenie społeczeństwa do refleksji nad językiem oraz postawami, które kształtują naszą rzeczywistość.

Kampania wyróżnia się kreatywnym podejściem, wykorzystując symbole codzienności – kosmetyki – aby promować wartości takie jak życzliwość, empatia i otwartość.

O kampanii słów kilka

Badania opinii publicznej, które latem 2024 roku zrealizowała Fundacja Wielogłosu, pokazały, że 75% Polaków używa słów typu „schizol”, „psychol”, „świr” czy „wariat” w odniesieniu do osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego. Tyle samo osób ma świadomość, że takie słowa ranią, stygmatyzują i mają pejoratywny wydźwięk.

Hydrolat na raniące przekonania, serum aktywujące empatię, krem wzmacniający życzliwość oraz płyn do demakijażu stereotypów to Kosmetyki Społecznego Wpływu. Mają symbolicznie przypominać tym, że słowa ranią, uprzedzenia hamują rozwój, a stereotypy zniekształcają rzeczywistość.

Kosmetyki są dostępne bezpłatnie, bo życzliwość i empatia nie mają ceny. Zamów je i bądź wsparciem dla osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego.

Kampania społeczna „Piękni i empatyczni” – destygmatyzacja oraz zmiana odbioru osób z niepełnosprawnością psychiczną – została dofinansowana ze środków PFRON w ramach konkursu „Możemy więcej”.

Więcej informacji

 

Kategoria


Source URL: https://www.tuchola.pl/aktualnosc/komunikaty/1782-kosmetyki-spolecznego-wplywu