Dla zapominalskich: deklarację CEEB możesz złożyć także po terminie. Jednak nie zwlekaj!
30 czerwca br. minął ustawowy termin, do którego właściciele i zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych składali deklaracje do CEEB. Nie zmienia to jednak sposobu pracy w urzędach. Aplikacja CEEB.gov.pl również działa tak, jak dotychczas.
Obowiązek złożenia deklaracji do CEEB wynika z ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków i nie jest to obowiązek jednorazowy. Zgodnie z przepisami, obowiązek ten nadal z nami pozostaje:
- dla nowych źródeł ciepła – 14 dni od uruchomienia,
- dla źródeł ciepła wymienianych na nowe - 14 dni od uruchomienia,
- dla wszystkich zapominalskich – natychmiastowe złożenie deklaracji.
To oznacza, że deklaracje do CEEB nadal są przyjmowane i wprowadzane!
Ponadto, pracownicy gmin na wprowadzenie do CEEB już otrzymanych deklaracji papierowych mają 6 miesięcy od dnia ich złożenia. To oznacza, że proces wprowadzania deklaracji do systemu w gminach nadal trwa.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to jeden z elementów tzw. Zintegrowanego Systemu Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE), który powstaje w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego. Jej celem jest poprawa jakości powietrza walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.: „kopciuchów”.
Aby wypełnić deklarację lub uzyskać wszystkie wymagane informacje na temat CEEB wystarczy wejść na stronę https://ceeb.gov.pl/
Informacja: zespół CEEB